تاریخ انتشار: شنبه 1403/08/26 - 16:49
کد خبر: 522556

تحصیل ۲.۵ میلیون دانش‌آموز در ۱۹هزار مدرسه غیردولتی

تحصیل ۲.۵ میلیون دانش‌آموز در ۱۹هزار مدرسه غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ۲.۵ میلیون دانش آموز در ۱۹ هزار مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: مدارس غیردولتی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردارند و به لحاظ نیرو، فضا و تجهیزات، کمک‌های شایانی به دستگاه تعلیم و تربیت کشور داشته‌اند که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست تخصصی الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی مشاور وزیر آموزش وپرورش، علی محبی رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مدیران سازمان در دفتر رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

احمد محمود زاده با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مدارس غیردولتی کارهای ارزشمندی در راستای الگوی مدارس تراز انجام داده اند، گفت: بسیاری از برنامه‌های اجرایی در برخی مدارس غیردولتی در چهارچوب اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که قابل ارزیابی است.

وی، نگاه و رویکرد آموزشی و فرهنگی و تربیتی در کنار یکدیگر را از مهمترین ویژگی‌های مدارس تراز دانست و افزود: تمامی ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به شکل متوازن در این طرح رشد و پیشرفت کنند و تربیت تمام ساحتی از اهداف اصلی این طرح است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه ۲.۵ میلیون دانش آموز در ۱۹ هزار مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: وظیفه ماست نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان مدارس غیردولتی حساسیت داشته باشیم و با رسیدن به یک ادبیات مشترک و همکاری موسسین این مدارس، زمینه تعالی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت در این مدارس را فراهم آوریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه در حدود ۲۵۶ هزار همکار، معلم و مربی در مدارس غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: مدارس غیر دولتی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردارند و به لحاظ نیرو ، فضا و تجهیزات، کمک‌های شایانی به دستگاه تعلیم و تربیت کشور داشته‌اند که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت.

محمودزاده با تاکید بر اینکه باید ریل گذاری درست در مدارس غیر دولتی صورت گیرد، اظهار کرد: مدارس غیر دولتی می توانند با ایجاد شاخص‌های لازم و رفع کاستی‌ها و نواقص احتمالی در مسیر مدارس تراز سند تحول بنیادین اموزش و پرورش حر کت کرده و شایستگی‌های بالایی را به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: کلیه فرایندهای الگوی مدارس تراز در مدارس غیر دولتی قابل پیگیری است و در رسیدن به این هدف بزرگ نظام آموزش و پرورش کشور تلاش خواهیم کرد.

در ادامه این نشست علیرضا کمرئی مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه و آموزش و پرورش چه در بخش دولتی و چه در بخش غیر دولتی یک امر حاکمیتی است، گفت: کلیه مدارس غیردولتی تخت مستقیم آموزش حاکمیتی است و کلیه محتواهای آموزشی مدارس تحت حاکمیت و حکمرانی دولت است.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی تابع سیاست‌های نظام آموزش و پرورش کشور می‌باشند تصریح کرد: مدارس غیردولتی که طبق قانون مجوزهای لازم را دارند و در چارچوب نظام حرکت می کنند باید در راستای بهبود عملکرد آنها تلاش کنیم.

کمرئی با اشاره به اینکه طرح مدارس تراز فرصتی است تا کلیه مدارس بتوانند شاخص‌های آموزشی و پرورشی را مطابق اهداف سند تحول بهبود بخشند، اظهار کرد: جهت گیری‌ها باید به سمت تربیت متوازن دانش آموزان و اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش باشد و رشد و پیشرفت در معیارها باید سنجش و بررسی شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه الگوی مدارس تراز می تواند از ارزش‌های مدارس غیردولتی صیانت کند، یادآور شد: طرح مدارس تراز سند فرصتی است تا مدارس غیردولتی از حقوق خود دفاع کنند و ارزش‌های خود را تقویت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح مدارس تراز سلسله ابزاری را در اختیار قرار می‌دهد که مدرسه با یک الگوی راهبردی در مسیر اهداف سند تحول بنیادین اموزش و پرورش حرکت کند و معیارهای ارزیابی در اختیار آنها گذاشته می‌شود تا بتوانند خود را مورد تحلیل قرار دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سینمای امروز «سینمای ادا درآوردن» است
«فلسفۀ کار»؛ از چرایی کار کردن تا نارضایتی از کار
حسگر خورشیدی ساخت ایران در ماهواره‌های نور، چمران و هدهد، دستگاهی برای کشف تقلبات کنکور!
بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی لغو شد
نشریه دانشجویی «پاره خشت» منتشر شد +دانلود
محمد رعد: تجاوزات اسرائیل ناشی از عقده شکست و حقارت است
تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به شهر صعده یمن
آیت‌الله الموسوی: برخی به عراق یکپارچه اعتقادی ندارند
۴ بهانه اسرائیل برای ادامه اشغال خاک لبنان
گزارش رسانه عبری از راهبرد مافیایی کابینه علیه هالیوی
صدراعظم اتریش استعفا کرد
مخالفت انگلیس با درخواست ترامپ برای بازنگری در سیاست انرژی
حماس: ضربات دردناک کرانه باختری به اسرائیل ادامه خواهد یافت
رسانه عبری: منافع اسرائیل در تجزیه کشوری به نام سوریه است
شیخ نعیم قاسم: شهید سلیمانی یک فرمانده استراتژیک بود
انتقاد سیاستمدار پاکستانی از رویکرد دولت برای حل چالش‌ها
عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری
پیش بینی قطعی گسترده برق و گاز در سراسر آمریکا از هفته آینده
 اولتیماتوم داروخانه‌ها به تامین اجتماعی؛ زودتر بدهی‌ها را تسویه کنید
زلنسکی مدعی تلفات سنگین نیروهای کره شمالی در کورسک شد
لاپید: اسرای ما از ناامیدی و گرسنگی می‌میرند
نشریه دانشجویی «پاره خشت» منتشر شد +دانلود
چهار ایرانی موفق به کسب کرسی در فدراسیون آسیایی ورزش‌های دانشگاهی شدند
یکی از کارکرد‌های دانشگاه‌ها پس از انقلاب تربیت متخصص فرهنگی و ارزشی است
آغاز ثبت‌نام پذیرش کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از اول بهمن
کاظمی آشتیانی مصداق بارز جمله «ما می‌توانیم» است
دانشجویان دختر، ۸۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان اعتکاف دانشجویی هستند
پیشنهاد نامگذاری روز «مبارزه دانشگاهیان با صهیونیسم» در تاریخ رسمی جمهوری اسلامی
آغاز ثبت‌نام دانشجویان دکتری برای حقوق ۱۵ میلیون تومانی
مولدسازی برخی امکانات و فضا‌های فیزیکی دانشگاه پیام نور در دستور کار قرار گرفت
مهلت ثبت نام در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی ۱۴۰۳ تمدید شد
اطلاعیه اعلام زمان پرینت کارت و برگزاری آزمون دفتریاری
اعلام زمان برگزاری سی و سومین آزمون تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین المللی
مستندسازی جشنواره عمار از دل خاطرات پشتیبانی جبهه مقاومت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top